top of page

Yalın Süreç Yönetim Sistemi ve İyileştirmesi Eğitimi

 

Eğitimin Hedefi

  • Katılımcıları, süreçlerin analizi, sınıflandırılması, tanımlanması, analizi, performans göstergelerinin belirlenmesi ve ölçümlenmesi, kurumsal ve bireysel hedeflerle ilişkisi, kilit ve kritik süreçlerin belirlenmesi ve süreçlerin iyileştirilmesi konusunda yetkinleştirmek.

Ne Kazandırır?

  • Ürün ve hizmetleri süreç temelinde düşünme yeteneği, süreç üzerindeki MUDA'lara hakimiyet, müşteri ve iyileştirme odaklı bakış, verilerle konuşma yeteneği, ölçme ve analiz yetkinliği.

Eğitim İçeriği

Bölüm 1 - Kavramlar 

  • Kalitenin Evrimi

  • Liderlik ve Değişim

  • Stratejik Yönetim

  • Müşteri Odaklılık

Bölüm 2 – Süreç Yönetim Sistemi

  • Süreç tanımlama ve analiz

  • Süreç sınıflandırma

  • Süreç sahibi ve Süreç organizasyonu

  • Sürecin amacı ve Bileşenleri

  • Süreç Performans göstergeleri

  • Süreç Haritaları

  • Kilit ve Kritik süreç tespit yöntemleri (Etki-Gelişme-Karar Matrisi)

  • Hedef Yayılımı

Bölüm 3 - Süreç Analizi ve Süreç İyileştirme
1.Tanımlama

  • Proje Ekibi ve Proje Planı

  • Süreç ihtiyaç ve beklentileri (Sürecin Sesi)

  • Müşteri ihtiyaç ve beklentileri (Proaktif Yaklaşım)

2.Ölçüm

  • Veri toplama (Sürekli Veri-Kesikli Veri)

3.Analiz

  • Veri analizi (Sürekli Veri - Kesikli Veri - Histogramlar)

  • Süreç analizi (Süreç Kontrol Sınırları - Süreç Yeterliliği - Değer Akış Engelleri)

  • "Değer" ve Kök neden analizi

  • Kıyaslama

4.İyileştirme

  • Çözüm üretme metotları

  • Yalın İyileştirme Teknikleri

  • Önceliklendirme

5.Kontrol

  • Kontrol yönetimi

  • Standartlaştırma

 

Kimler Almalı?

  • Süreç yönetimini ve süreç iyileştirme etkinliklerini kuruluşlarında başlatmayı, yaygınlaştırmayı amaçlayan yöneticiler, süreç iyileştirme çalışmaları içinde yer alması planlanan çalışanlar.

Eğitim Gereklilikleri

  • Eğitim için herhangi bir ön gereklilik yoktur

 

Eğitim Gün Sayısı

  • Eğitim 2 gündür.

lean-thinking.jpg
bottom of page