Yalın Süreç Yönetim Sistemi ve İyileştirmesi Eğitimi
Eğitimin Hedefi
-
Katılımcıları, süreçlerin analizi, sınıflandırılması, tanımlanması, analizi, performans göstergelerinin belirlenmesi ve ölçümlenmesi, kurumsal ve bireysel hedeflerle ilişkisi, kilit ve kritik süreçlerin belirlenmesi ve süreçlerin iyileştirilmesi konusunda yetkinleştirmek.
Ne Kazandırır?
-
Ürün ve hizmetleri süreç temelinde düşünme yeteneği, süreç üzerindeki MUDA'lara hakimiyet, müşteri ve iyileştirme odaklı bakış, verilerle konuşma yeteneği, ölçme ve analiz yetkinliği.
Eğitim İçeriği
Bölüm 1 - Kavramlar
-
Kalitenin Evrimi
-
Liderlik ve Değişim
-
Stratejik Yönetim
-
Müşteri Odaklılık
Bölüm 2 – Süreç Yönetim Sistemi
-
Süreç tanımlama ve analiz
-
Süreç sınıflandırma
-
Süreç sahibi ve Süreç organizasyonu
-
Sürecin amacı ve Bileşenleri
-
Süreç Performans göstergeleri
-
Süreç Haritaları
-
Kilit ve Kritik süreç tespit yöntemleri (Etki-Gelişme-Karar Matrisi)
-
Hedef Yayılımı
Bölüm 3 - Süreç Analizi ve Süreç İyileştirme
1.Tanımlama
-
Proje Ekibi ve Proje Planı
-
Süreç ihtiyaç ve beklentileri (Sürecin Sesi)
-
Müşteri ihtiyaç ve beklentileri (Proaktif Yaklaşım)
2.Ölçüm
-
Veri toplama (Sürekli Veri-Kesikli Veri)
3.Analiz
-
Veri analizi (Sürekli Veri - Kesikli Veri - Histogramlar)
-
Süreç analizi (Süreç Kontrol Sınırları - Süreç Yeterliliği - Değer Akış Engelleri)
-
"Değer" ve Kök neden analizi
-
Kıyaslama
4.İyileştirme
-
Çözüm üretme metotları
-
Yalın İyileştirme Teknikleri
-
Önceliklendirme
5.Kontrol
-
Kontrol yönetimi
-
Standartlaştırma
Kimler Almalı?
-
Süreç yönetimini ve süreç iyileştirme etkinliklerini kuruluşlarında başlatmayı, yaygınlaştırmayı amaçlayan yöneticiler, süreç iyileştirme çalışmaları içinde yer alması planlanan çalışanlar.
Eğitim Gereklilikleri
-
Eğitim için herhangi bir ön gereklilik yoktur
Eğitim Gün Sayısı
-
Eğitim 2 gündür.